woensdag 11 december 2013

Contact

 

 

#4: Contact (WhatsApp, Skype, Facetime)

Instant te messagen of te wel IM is een berichten dienst om direct met collega's of vrienden te communiceren via een tekst venster. dit aan de hand van je contactenlijst of buddylist waarop men kan zien of je online bent.

1

Zelf gebruik ik WhatApp.  Mijn nichtjes gebruikte dit programma al veel langer en attendeerde mij erop om het te gebruiken. Het is makkelijk gratis en heel leuk.

Je kunt ook foto's erbij zetten. De berichten worden door iedereen snel gelezen. Ik vind het zelf ook makkelijker  Mijn vaste telefoon gebruik ik amper.

Het online chatprogramma meeboo is overgenomen door Google in 2012 voor 80 a 100 miljoen. Bij de vorige cursus 21 dingen hebben we het onderdeel chatten gehad via Gmail en hebben met  verschillende collega's gechat. Zelf doe ik er niets aan. Ik denk ook niet dat jongeren dit gebruiken. Een aantal jaren geleden wel met msn. Alle leiding van de scouting gebruikte het. Ik niet. ik wilde niet met kinderen chatten. Ik was leiding en prive dingen gingen de kinderen  niets aan.

325

 

Met facetime kun je video gesprekken voeren met anderen.

Met Skype kun je via een webcan(zien) in contact komen met familie leden en vrienden die ver weg wonen.

 
 

Je ziet dat er vele manieren zijn om met elkaar in contact te komen. Ipv alleen brieven, telefoon en kaarten. Maar ik blijf erbij. Een hand geschreven kaartje via de post vind ik toch het leukste.

 

En als laatste vraagt men of whatApp handig is voor de bibliotheek klanten.

Nee is zie het niet zo. Voor reserveringen, vragen? Iedereen kan naar de bibliotheek komen voor vragen en reserveren. Ik heb liever dat we contact met klanten hebben en dat men gezellig naar de bibliotheek kan komen voor een kopje koffie.

3 opmerkingen:

Owijfje zei

Jij bent het prototype dat het leven offline met de scouting-kids op een hele handige manier combineert met de voordelen die Web 2.0 te bieden heeft voor wat jouw interesse heeft. Leuk geschreven. Nog even doorgaan, de volgende dingen zijn ook voor jou heel toepasbaar in je dagelijkse leven. Succes!

Kia zei

Leuk stukje, verzamelaar! Ik ben het met je eens, dat persoonlijk contact met klanten beter is dan contact via allerlei media, maar soms kun je niet anders. Denk maar eens aan mensen die slecht ter been zijn of te druk om naar de bibliotheek te komen. Dan kan Instant Messaging een uitkomst zijn. Maar bellen kan natuurlijk ook altijd.

Kia zei

Denk je aan je deadline?